Business Openers
 

Eneco: internal branding en OGSM

Petra van den Enden van Eneco: “Business Openers is een pragmatische en energieke sparringpartner”
Eneco stond voor de uitdaging om na de herpositionering van het merk, de visie op de duurzame koers en de nieuwe merkwaarden intern door te vertalen. Eneco Interne Communicatie heeft samen met Business Openers het internal branding traject ontwikkeld en uitgerold. Petra van den Enden, Manager Interne Communicatie van Eneco, zegt er het volgende over:

‘Samen met Business Openers hebben we het plan van aanpak voor het Internal Branding traject opgesteld. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van de OGSM methodiek. Onderdeel van het Internal Branding traject waren onder andere inspirerende bijeenkomsten en communicatiecampagnes waarmee het belang van merken en het merk Eneco op een enorm aansprekende manier werden uitgelegd. Vervolgens werden in inspirerende en praktische workshops de merkwaarden vertaald naar teamgedrag en individueel gedrag. Onderzoek (EcQ) toonde aan dat medewerkers die deze workshops gevolgd hadden, significant meer steunend gedrag ten aanzien van de Eneco strategie lieten zien. En we zijn tweede geworden bij de NIMA Internal Branding Jaarprijs 2010! De OGSM-methodiek gebruiken we nu veel breder in de organisatie.

Business Openers is echt onze sparringpartner op dit vlak. Ze zijn lekker pragmatisch/hands-on, altijd bereid om in te vliegen/op weg te helpen, challenging, energiek. Ze zijn al snel onderdeel van je bedrijf, een van ons, heel betrokken.’

Jan-Pieter Verwiel, directeur Corporate Affairs bij Eneco: “Met mijn afdeling hebben we inmiddels een eerste OGSM cyclus achter de rug en de resultaten zijn bijzonder aansprekend. Mede dankzij de OGSM methodiek is 2011 een van mijn leukste en succesvolste jaren geworden!”


Ga terug