admin
 

NIMA Marketingthema’s 2013: de onbewuste kracht van archetypes

Meer dan ooit is het marketingvak in ontwikkeling. Je merkt dat het marketingvak continu transformeert en daarmee ook de rol van marketeers. En dat betekent dat de levenslange ontwikkeling van marketeers hoog op de agenda staat. Want alleen door zelf te groeien, kan het marketingvakgebied zich blijven ontwikkelen.

Onderzoek
Eind 2012 heeft NIMA in samenwerking met Motivaction onderzoek gedaan naar de ontwikkelbehoeften en marketingthema’s die volop leven onder marketeers. Uit dit onderzoek zijn de volgende tien thema’s naar voren gekomen:
1.Social Media Marketing
2.Online Marketing
3.Customer Centricity
4.Content- en Dialoogmarketing
5.Meetbaarheid, accountability en ROI
6.Consument inzicht en beïnvloeding
7.Maatschappij en technologie
8.Merkidentiteit en gedrag
9.Business modelling en innovatie
10.Kanaalkeuze en optimalisatie

Deze thema’s zijn zeer breed van opzet. Daarom heeft NIMA diverse experts in deze publicatie gevraagd binnen elk thema dieper in te gaan op een subthema. Klik hier voor de publicatie en lees onder andere de inzichten van Marc van Eck over de onbewuste kracht van archetypes.


Ga terug