Business Openers
 

Hizi Hair maakt klanten en medewerkers iedere dag mooi

Hizi Hair is een kappersketen met meer dan 60 salons die iedere dag mensen mooier wil maken. Letterlijk en figuurlijk. Om de stap te maken van een professionele kappersketen naar een sterk merk is samen met Business Openers het Hizi Hair merk aangescherpt.

Klant- en medewerkers onderzoek liet zien dat Hizi Hair het op veel punten al echt goed doet. De stap naar geweldig lag vooral op twee punten: meer consistentie in wat de medewerkers doen en hoe ze dit doen, en meer Flair laten zien: uit alles kwam naar voren dat de medewerkers van Hizi Hair te bescheiden zijn. Op basis hiervan is de Hizi Hair merkmeetlat gemaakt, en zijn de leidinggevenden binnen Hizi Hair meegenomen in het merk en hun rol erin. Door voorbeelden van passend en minder passend gedrag met elkaar te vinden werd al snel duidelijk waar de verbeterpunten per salon en per leidinggevende lagen. Vervolgens hebben alle medewerkers, zowel die van het hoofdkantoor als die van de salons, ervaren wat de voordelen zijn van een sterk merk en hoe zij er individueel en met elkaar voor kunnen zorgen dat Hizi Hair een sterk merk wordt.

Dimitri Last, eigenaar van Hizi Hair, zegt er het volgende over: ‘Bij het maken van ons strategisch plan kwamen we erachter dat we meer aan ons merk wilden bouwen. Vervolgens hebben we met Business Openers het Hizi Hair merk scherp neergezet vanuit de archetypes en het BrandHouse. We hebben nu fase 1 en 2 van Internal Branding achter de rug. Het merk is verklaard en de medewerkers hebben het merk geladen. Opvallend om te zien was dat veel collega’s zich realiseerden dat ze inderdaad te bescheiden waren en dat veel zaken toch niet helemaal op dezelfde manier gaan, zoals bijvoorbeeld de hoofdmassage aan de wasbak. De merkmeetlat met ‘te weinig’ en ‘te veel’ van de waarden en het oefenen ermee gaf een enorm houvast om het in de praktijk goed toe te passen. Ik ben ervan overtuigd dat we met deze aanpak klanten en medewerkers iedere dag nog mooier maken. En zo de gewenste stap van een goede kappersketen naar een sterk merk maken!’

 

C34181EC-4FF2-4BAC-9894-AACD59DF0E22

Het merk wordt tot leven gebracht tijdens regiobijeenkomsten met ca. 125 deelnemers per keer.


Ga terug