Business Openers
 

Nieuw boek: Karaktervol Positioneren

Binnenkort wordt alweer het vijfde boek van Marc van Eck gelanceerd, en deze staat –nog voordat deze is uitgekomen- al in de top 10 van Managementboek.nl. Het is het eerste boek uit een trilogie en is te koop vanaf 14 oktober.

Het boek geeft een nieuw inzicht op het veel gebruikte begrip positioneren. Legt uit welke verschillende interpretaties er zijn en hoe karaktervol positioneren hier een nieuwe dimensie aan toevoegt. Het geeft inspiratie en concrete handvatten hoe een merk eigenaar het merk een herkenbaar karakter geeft en daarmee succesvoller maakt dan de concurrent. Hoe menselijker het merk, hoe sterker.

In Karaktervol Positioneren wordt het Brand Positioner Model van Business Openers toegelicht dat is gebaseerd op de archetypes van Jung. Voor merken heeft Business Openers dit onderverdeeld in 8 oerkarakters met elk 2 verschillende twists die voorkomen dat een merk doorschiet in de schaduwzijde van een karakter. In totaal ontstaan zo 16 verschillende potentiële merkpositioneringen. In het boek worden voor elk karakter beide twisten uitgewerkt in een concreet voorbeeld van een mooi merk uit de praktijk in hele diverse markten. Tevens komen er verschillende merkeigenaren, marketingdirecteuren en CEO’s aan het woord en delen zij hun inzichten. Waaronder van SNS, Ikea, Coolblue, Eneco en Albert Heijn. Maar ook kleine onbekendere merken worden belicht en komen aan het woord. Dit wordt aangevuld met scherpe analyses en plaatsing in het theoretisch kader.

Bestel het boek hier.

Cover Karaktervol Positioneren


Ga terug