NIEUWS

Business Openers | 9 januari 2017
 

Marc van Eck nieuwe voorzitter van College van Register Marketeers

Marc van Eck RM is sinds deze maand de nieuwe voorzitter van het Nima College van Register Marketeers. ‘De top van de Nederlandse marketingprofessie is veel breder dan weleens wordt gedacht’, stelt Marc. 24 jaar na de introductie van de titel RM, heeft het nieuwe bestuur een nieuwe koers ingezet die aansluit bij het motto […]



Business Openers | 10 oktober 2016
 

Nieuw boek: Karaktervol Positioneren

Binnenkort wordt alweer het vijfde boek van Marc van Eck gelanceerd, en deze staat –nog voordat deze is uitgekomen- al in de top 10 van Managementboek.nl. Het is het eerste boek uit een trilogie en is te koop vanaf 14 oktober. Het boek geeft een nieuw inzicht op het veel gebruikte begrip positioneren. Legt uit […]



Business Openers | 10 oktober 2016
 

15 jaar Business Openers

Deze maand viert Business Openers haar 15-jarige bestaan. Volgens Marc van Eck, managing partner, zijn de jaren voorbij gevlogen. ‘We hebben al 15 jaar succes en vinden ons werk nog steeds het mooiste vak dat er is: organisaties vanuit het merk duurzaam succesvoller maken. Natuurlijk hebben we onze aanpak steeds ontwikkeld maar de kern is […]



Business Openers | 28 oktober 2015
 

Business Plan op 1 A4 verovert de wereld

Steeds meer organisaties zijn klaar met dikke jaarplannen die in de praktijk veelal niet worden gerealiseerd. En dus kiezen steeds meer organisaties voor een Business Plan op 1 A4 met behulp van de OGSM-methodiek. Ons boek Business Plan op 1 A4 heeft inmiddels de 10e druk bereikt en staat vandaag 1000 dagen in de top […]



Business Openers | 28 oktober 2015
 

Het Rode Kruis en Hallmark durven scherp te kiezen

Onderzoek laat zien dat organisaties die voor een scherpe positionering durven te kiezen en deze door vertalen in hun strategie, succesvoller zijn in hun markt. Het Rode Kruis en Hallmark zijn twee zeer verschillende organisaties en toch hebben zij iets gemeen. Beide organisaties durfde te kiezen voor focus. Het Nederlands Rode Kruis Het Rode Kruis […]



Business Openers | 14 oktober 2015
 

USP is dood, leve …

De USP is dood, leve het merk Rond 1940 heeft Rosser Reeves het concept van de Unique Selling Proposition bedacht. Nu, 75 jaar later, is het tijd om hier definitief afscheid van te nemen. Toentertijd dacht men nog dat mensen rationele wezens zijn die rationele afwegingen maken als zij beslissingen nemen. Inmiddels weten we beter. […]