Onze boeken

Businessplan op 1A4 – Word succesvoller met OGSM

Iedereen heeft plannen, maar we realiseren ze vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. Met dit boek leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt.

De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja je leest het goed: één A4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten.

De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. Vele organisaties werken er al jarenlang mee, zoals de NASA, Procter & Gamble en Coca-Cola. Aan de slag dus als je nog succesvoller wilt zijn!

Bestel via Managementboek.nl

Het succes van Internal Branding

Sterke merken zijn succesvol omdat ze veel fans hebben die positief over het merk spreken en meer, vaker en duurder kopen. Dit leidt tot betere financiële resultaten en meer medewerkers die het naar hun zin hebben. De dagen dat u fans kon maken met loze beloftes zijn voorbij. Een merk is aantrekkelijk als het een specifieke verwachting oproept en die altijd waarmaakt. Om dit te realiseren is een sterke merkpositionering nodig. Dit boek gaat over het creëren van een sterke merkpositionering die past bij de organisatie en tegelijkertijd aantrekkelijk voor klanten is.

Essentieel hierbij is het ‘doorvertalen van de merkpositionering’ naar de werkvloer zodat medewerkers die als vanzelf gaan beleven. Het succes van Internal Branding biedt theoretische onderbouwing, heldere en praktische modellen en staat boordevol praktische tips en voorbeelden uit de praktijk.

Een aantal klantcases is uitgewerkt, zoals Hi, VVV, Eneco, Etos en Zuyd Hogeschool, en bevat interviews met de eindverantwoordelijken. Internal Branding is in alle sectoren van de maatschappij relevant. En het is geen onderwerp van alleen marketing, HR of communicatie, maar ook van algemeen management en de directie.

Bestel via Managementboek.nl

Karaktervol Positioneren

Verschillende merkeigenaren, waaronder SNS, Coolblue en Albert Heijn, delen hun inzichten. Marc van Eck vult die aan met scherpe analyses en plaatst ze in een theoretisch kader. Hij laat zien hoe jij een merk een herkenbaar karakter geeft en daarmee succesvoller bent dan de concurrent. Hoe menselijker het merk, hoe sterker.

“Als we als marketeers waarde willen toevoegen aan klanten, de organisatie en de maatschappij zullen we de essentie ofwel het karakter van het merk heel goed moeten kunnen vastpakken en concreet en consistent relevant moeten maken. Zo wordt het merk een inspirerend kompas voor de hele organisatie. Dat vraagt veel inzicht, kennis en vasthoudendheid van merkbouwers.” – Patrick Kuijsters, director Marketing & Online bij SNS Bank

‘Het kennen van het karakter van je merk blijkt heel veel richting te geven aan de hele organisatie over hoe en in welke toon je met de klant wil communiceren om verschil te maken.’
Saskia Egas Reparaz, General Manager Etos (voorheen directeur Marketing & Format Albert Heijn)

Bestel via Managementboek.nl