Ons boek ‘Het succes van Internal Branding: een sterk merk bouwen en onderhouden’ is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs en is volgens Tijdschrift voor Marketing met 5 sterren een absolute must!

Lees hier de recensie!




Het succes van Internal Branding

Het Succes van Internal Branding is het vervolg op het succesvolle boek: ‘Internal Branding in de praktijk: het merk als kompas’ waarvan 5 drukken verschenen zijn en wat in 2008 is verkozen tot marketingboek van het jaar door het Tijdschrift voor Marketing. Het boek bevat naast een praktische aanpak ook veel voorbeelden uit de praktijk. Hierdoor kunnen organisaties gemakkelijk zelf aan de slag met dit belangrijke onderwerp.

Toen in 2008 het boek ‘Internal Branding in de praktijk: het merk als kompas’ uitkwam werd internal branding nog door critici afgedaan als een hype. De afgelopen jaren hebben het tegendeel bewezen. Internal Branding bruist! Iedere zichzelf respecterende organisaties, in B2C en in B2B, weet dat het definiëren en waarmaken van het merk succes oplevert. In financiële zin en in het licht van medewerker tevredenheid. Er zijn Internal Branding- en/of merkmanagers aangesteld in organisaties, er zijn meer en meer opleidingen Internal Branding en er is inmiddels meer dan één adviesbureau dat zich hierop richt. En er is inmiddels veel praktijkervaring in verschillende bedrijven. Kortom tijd voor een nieuw boek hierover.

Klantonderzoek laat zien dat organisaties wel weten wat ze moeten doen, maar het nog niet altijd in de praktijk laten zien. Hebben veel organisaties hun functionele performance redelijk op orde, de emotionele beleving die de klant ervaart laat echter vaak nog te wensen over. Klanten vinden de beleving vaak nog belangrijker dan dat een bedrijf bv sneller levert dan we gewend zijn. Emotie toevoegen dus. Het verschil maken in het buikgevoel van de klant in plaats van in het hoofd. Dit doe je door je merk onderscheidend, relevant en authentiek te (her) definiëren. Onderscheidend van de concurrenten, relevant voor je doelgroep en authentiek vanuit de kracht van de organisatie zijn de aspecten om een sterk merk op te bouwen. Noodzaak is daarbij dat de merkbelofte ook wordt waargemaakt. Doe je dat goed, dan levert het de organisatie veel op, omdat sterke merken veel fans hebben die positief over het merk spreken en meer, vaker en duurder kopen. Maar hoe doe je dat nu? Dit boek helpt om een ware merkbelofte te creëren en deze vervolgens waar te maken aan de hand van het Internal Branding fasemodel.

‘Het succes van Internal Branding: een sterk merk bouwen en onderhouden’ wordt onderbouwd door voorbeelden uit de praktijk van het VVV, Eneco, Zuyd Hogeschool, Etos en Hi, klantcases en interviews met Kees van Wijk, algemeen directeur van VVV, Petra van den Enden, Manager Interne Communicatie van Eneco, Karel van Rosmalen, voorzitter College van Bestuur Zuyd Hogeschool, Jan-Willem Koch, General Manager Etos en Eric-Jan Doorenbosch, Directeur KPN consumentenmarkt.

Bestel nu het boek via managementboek.nl.