Internal Branding in de praktijk, het merk als kompas

Merken zijn bedoeld om een product of bedrijf een herkenbare uitstraling naar de buitenwereld te geven. Maar draai het eens om. Een merk en de waarden die eraan verbonden zijn, kunnen óók worden ingezet om de interne organisatie vorm te geven. Door merkwaarden zowel naar buiten als naar binnen te richten, werkt u niet alleen aan een sterk merk, maar ook aan een sterk bedrijf. Neem bijvoorbeeld ABN AMRO en Rabobank. Die merken verschillen sterk van elkaar. Maar worden die verschillen ook door klanten ervaren in de wijze waarop ze door een hypotheekadviseur worden geholpen? En zijn de merkwaarden ook daadwerkelijk terug te vinden in de bedrijfsculturen van beide banken?

In ‘Internal branding in de praktijk’ tonen de auteurs met veel heldere voorbeelden het belang van Internal Branding aan. Daarnaast geven zij met hun model, de BrandHouse©, handvatten om zelf met Internal Branding aan de slag te gaan. In het boek zijn interviews met inspirerende managers opgenomen. Zo spraken zij met Rattan Chadha, oprichter van Mexx en Fons Hoogeveen, voorzitter van de Tax Board van PricewaterhouseCoopers. Het voorwoord is geschreven door Tex Gunning, CEO van Vedior.

‘Internal branding in de praktijk’ is door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen tot het beste marketingboek van 2008 van nationale en internationale marketingboeken.

Om écht aan ons boek te kunnen proeven is het nu mogelijk om hier de eerste tien pagina’s te lezen!

Of bestel hier direct het boek.