Ellen van Zanten
 

Positionering in MKB Retail: het succes van The Barberstation

Richard Koffijberg interviewt Jean van Rossum, eigenaar van The Barberstation in Nijmegen.

Richard: je hebt van een herensalon een ‘barbershop’ gemaakt. Hoe is de overgang tot stand gekomen? Hoe hebben de mensen je ineens wel weten te vinden, want het is nu maandagmiddag en heel druk.

Jean: “Ik heb door de jaren heen veel fouten gemaakt en daar heb ik van geleerd. Het concept van The Barbershop had ik heel duidelijk voor ogen, maar dit keer heb ik er externe expertise bijgehaald. Ellen Leenhouts, partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers (spreker vorige edities Hair Business Experience, red.), is gespecialiseerd in branding. Ik heb haar vooral gevraagd om te helpen bij de vertaling van de brand The Barberstation naar mijn medewerkers. Ik heb met haar een ‘brandhouse’ gemaakt, waarin alle kernwaarden staan die in de zaak moeten komen. Hier heeft ze een heel plan van gemaakt en dit hebben we met de medewerkers doorgenomen in vier cursusdagen. Wat verandert er, waarom verandert het, wat zijn de kernwaarden en wat gaan we samen doen om dit in de praktijk te brengen en uit te stralen. Dit is een proces geweest van een half jaar, maar daarna was het klaar. Alles was duidelijk”

Richard: Ik wil je een groot compliment geven voor het feit dat je expertise hebt ingehuurd. Want vanuit je kernwaarden kun je doorpakken en groeien.

Lees hier het hele artikel.

Wilt u ook als MKB-er of retailer een onderscheidende positie creëren in de markt? Neem dan zeker contact op met Ellen Leenhouts.


Ga terug