Business Openers
 

Stegeman: Smeer ‘m

Business Openers heeft samen met Stegeman gewerkt aan nieuwe concepten op basis van consumer insights en trends. Het eerste resultaat ligt nu in de winkels: Stegeman Smeer ‘m.

Positionering: Stegeman Smeer ‘m is uiterst geschikt voor gezinnen met kinderen. De producten zijn heerlijk smeuïg en gemakkelijk smeerbaar op de boterham. Kinderen kunnen het dus zelf doen! De verpakking is eenvoudig te openen en te hersluiten.

Trends & Insights: Ouders willen goed voor hun kinderen zorgen. Hartig is daarbij belangrijk. Het liefst kopen zij producten, die zowel lekker als gezond zijn.
Maar steeds minder mensen ontbijten en daarbij ontbijten ze ook steeds minder vaak “hartig”. Kinderen lunchen steeds vaker buiten de context van het gezin, en krijgen meestal geen vleeswaren mee in de broodtrommel, “want dat broeit”. We voeden daardoor nieuwe generaties op die vleeswaren op brood niet ‘van huis uit’ hebben meegekregen. Smeerleverworst is slecht te openen en al helemaal niet te hersluiten, waardoor het product indroogt. Kinderen mogen ook niet zelf hun boterham met leverworst smeren, “dat doet mama wel even”.

Smeer ‘m heeft in korte tijd een hoge distributie weten te bereiken. Het is verkrijgbaar bij Albert Heijn, C1000, Coop, Dirk, Jumbo, Super de Boer, Poeisz, Dirk, Spar, Deen, Vomar, Jan Linders en Plus.

“Ik heb Business Openers ervaren als een gemotiveerde club mensen die niet alleen waarde toevoegen aan het innovatie proces zelf, maar zeker ook op de inhoud en dus op de uitkomsten van het proces. Ze blijven scherp tot aan de eindstreep en blijven in elke fase de juiste kritische vragen stellen.” Niek Vergeer, Category Development Manager bij Stegeman.

http://www.stegeman.nl/


Ga terug