Niels Willems
 

De Windcentrale – grootste crowdfundingproject is doorbraak

Windcentrale heeft bewezen hoe je in een markt tussen grootmachten met een consistente benadering van de doelgroep succesvol bent. Met het merk als kompas. Start-up De Windcentrale had in april 2012 twee grote windmolens in koopoptie genomen. Elke molen is in 10.000 stukjes opgehakt. Iedereen kan een stukje molen kopen, de opbrengst uit de wind […]



Business Openers
 

Medellin Secret – koffie met een verhaal

Business Openers introduceerde in 2005 een eigen merk voor espressokoffie, Medellín Secret. Koffieliefhebbers vinden de ‘single finca’-koffie prachtig. Veel marketeers zetten zo hun vraagtekens bij de positionering van het merk. Nogal vaak horen we van marketeers dat ze de positionering van Medellín Secret niet vinden kloppen. Als ze het verhaal horen, vragen ze ons bijvoorbeeld […]



Business Openers
 

Hi – Het merk als kompas

Volgens Eric-Jan Doorenbosch, Directeur Hi, is internal branding de manier om beter klanten te kunnen binden. Business Openers hielp ze hierbij. Samen met Business Openers zijn de 5 merkwaarden: verbonden, eigenwijs, energiek, handig en vernieuwend gedefinieerd en bij alle medewerkers tot leven gebracht. Deze merkwaarden vormen het kompas voor alle activiteiten van het merk, van […]



Business Openers
 

Eneco: internal branding en OGSM

Petra van den Enden van Eneco: “Business Openers is een pragmatische en energieke sparringpartner” Eneco stond voor de uitdaging om na de herpositionering van het merk, de visie op de duurzame koers en de nieuwe merkwaarden intern door te vertalen. Eneco Interne Communicatie heeft samen met Business Openers het internal branding traject ontwikkeld en uitgerold. […]