Brand positioning

Het is bekend dat de sterke merken zich van de markt onderscheiden door hun herkenbare merkpersoonlijkheid. Toch slagen er nog maar weinig merken in een authentieke, relevante en bovenal onderscheidende merkpersoonlijkheid te communiceren naar hun klanten, medewerkers en andere belangrijke belanghebbenden.

Een sterk merk bezit niet alleen functionele kenmerken zoals een logo of een slogan, maar ook emotionele. Om het functionele niveau te kunnen overstijgen hebben deze sterke merken een merkpersoonlijkheid gebaseerd op een archetype, een oerkarakter. Door een merk duidelijk te positioneren vanuit één archetype versterk je de herkenbaarheid van en het vertrouwen in jouw merk, omdat mensen er onbewust mee bekend zijn.

In de woorden van Jim Collins, helpen wij onze klanten ‘from good to great’ door een goed gekozen merkpositionering samen te vatten in een handzaam model. Zo is het merk een kompas voor iedereen in de organisatie. Alle besluiten en al het handelen dragen dan direct bij aan wat de organisatie uniek en succesvol maakt.