De stand van het merk

Wie is er niet groot mee geworden: Philip Kotler. Zoals diens Principles voortdurend zijn aangepast en herdrukt, zo is wat we bedoelen en kunnen met een merk mettertijd ook sterk veranderd. Onder invloed van welke krachten? En wat is in de lente van 2019 eigenlijk ‘de stand van het merk’. We raadplegen merkexperts Bas Kist, […]

Marc van Eck en Ellen van Zanten voor eigen merken aan de slag met Positionering, Strategie en Internal Branding

Marc en Ellen van Business Openers zijn naast hun werk voor klanten van Business Openers ook zelf weer aan de slag gegaan met Positionering, Strategie en Internal Branding.  Marc heeft samen met Everett Jackson Hooi en Roland Ykel het ondergoed merk I AM TORO opgezet. Vanuit de overtuiging dat er succes is voor iedereen willen zij […]

Good Business: hoe je het goed kunt doen door goed te doen door Markward van der Mieden

Business Openers partner Markward van der Mieden is weer terug bij ons nadat hij een aantal jaar algemeen directeur was bij Zorgeloosch, één van de snelstgroeiende bedrijven van Nederland (FD Gazellen top 100). En niet alleen dat. Hij heeft ook een boek geschreven! In zijn boek ‘Good Business: hoe je het goed kunt doen door […]

Hoe Business Openers medeoprichter Niels Willems de reep van Tony’s betekenis gaf.

In het boek “Het wereld schokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony’s Chocolonely” staat omschreven hoe Niels werd geconfronteerd met de ongelijk verdeelde chocoladereep die bedacht was om ook het product onderscheidend te laten zijn. Hij maakte dit nog relevanter door deze te koppelen aan de essentie van Tony’s: “Tony’s is ongelijk verdeeld. Tony’s vertelt ons dat […]