Quotes

Conny Braams, Chief Digital and Marketing Officer at Unilever:

Impactful, engaging, practical and highly relevant to the business challenges we face today. That is the strategy approach Business Openers have successfully applied in so many companies throughout theyears of their existence. I have known Business Openers since their creation in 2001 and OGSM quickly became a key element of their success. Their approach has only improved over time and it has been demonstrated to work very effectively in setting direction and making the aligned strategic actions happen in reality. When reflecting on this, I believe there are at least three reasons for this success. First, in the volatile and changing world in which companies now operate, it is pivotal to define a clear strategy with an aligned business plan. The OGSM approach enforces making clear choices from an abundance of options. More-over, it guarantees sharp decisions are made that are easy to communicate and thus create the necessary alignment in our empowered and virtual organisations of today. Second, Business Openers have simplified a strategy building process that is most commonly known as complex, time consuming and tiring. It takes a touch of genius to make complex matters simple, tangible and easy to implement. Finally, co-creation lies at the heart of the OGSM approach. The way Business Openers supports companies begins with this team dynamic. As a consequence team-members own the outcome and the collaborative energy is created to execute excellently. As you can sense, I highly recommend Business Openers, and especially Ellen van Zanten, to anyone who wants to make a strategic plan that definitely delivers results; whether the plan is for business, for career planning or for your personal life. Transforming your dream into a reality has come one step closer.

Wieneke Brandt,1st degree connecti Product director XpertHR NL:

Met het XpertHR NL team hebben we samen met Ellen van Zanten ons business plan voor 2020 opgesteld. We hebben duidelijke keuzes gemaakt in wat we wel én niet (meer) moeten doen om onze doelstellingen voor 2020 te halen. Ook tijdens de onverwachte situatie van de corona crisis biedt het hashtag#OGSM een waardevol handvat. De commerciële doelstellingen hebben we naar beneden bijgesteld maar de gemaakte strategische keuzes zijn hetzelfde gebleven!

 

Ad Schaap, De Beren restaurants:

Voor onze De Beren restaurants hebben wij met Ellen van Zanten van Business Openers onze merkpositionering aangescherpt en een strategisch plan gemaakt voor de komende jaren (met behulp van de OGSM methodiek). Het was een leerzaam en inspirerend traject waarbij we op inhoud EN als team een enorme stap voorwaarts hebben gemaakt. Ellen weet op een heerlijk Rotterdamse manier draagvlak in de hele organisatie te creëren en tegelijkertijd zaken praktisch te maken zodat er ook echt wat gaat gebeuren. Wij raden Ellen dan ook van harte aan voor iedereen die structurele verandering wil aanbrengen binnen zijn/haar organisatie of team!

Isabelle Spindler- Jacobs, Vice President/ Managing Director Europe for Dole Packaged Foods:

Ik kwam voor het eerst in aanraking met OGSM tijdens een workshop van Business Openers over OGSM en het sprak mij direct aan. Ik heb het dan ook geïmplementeerd bij Vrumona in 2006. Samen met Ellen van Zanten heb ik daarna ook bij Heineken en bij Qurrent de OGSM methodiek met succes toegepast. De logische opbouw van de methodiek dwingt je om op een bepaalde manier met elkaar de discussie te voeren en echt scherp te kiezen. Het is veel lastiger een plan op 1 A4 te zetten en hele scherpe keuzes te maken dan een dik boekwerk te schrijven met heel veel mooie plannen. Het mooie is dat als het af is, het heel simpel en logisch lijkt en dan zou je haast vergeten dat je veel keuzes hebt gemaakt en lastige discussies hebt gevoerd. Het sterke is dat elk woord dat je opschrijft in je OGSM moet kloppen in het totaal. Overbodige woorden of doelstellingen vallen snel buiten de boot. En over blijft wat je echt wil bereiken en hoe je dat wil doen. Het is ook een mooie teambuildingexercitie om samen met je team het OGSM op te stellen en je kan het ook heel duidelijk en goed uitleggen aan alle mensen in de organisatie. Je kunt ook goed monitoren of je op de goede weg bent en of je de juiste actieplannen hebt opgesteld om je doelen te bereiken waardoor je tijdig kan bijsturen, indien nodig. Ik gebruik de OGSM-methodiek nog steeds en ben ervan overtuigd dat OGSM, mits goed toegepast, personen, teams en bedrijven echt verder helpt.

Gabrielle Fabbro , Manager Strategische Projecten | Koninklijke Paardekooper Group:

Toen ik in januari bij Paardekooper begon om de nieuwe strategie invulling te geven had ik geen idee dat het zo’n wending zou krijgen. Even hebben we ons uit het veld laten slaan door de situatie; er was een coronacrisis te managen. Maar al snel kwamen we tot de conclusie dat juist in deze tijden een duidelijke strategie houvast biedt. Daarom hebben we de draad weer opgepakt en hebben de teams in de afgelopen weken keihard gewerkt aan het invulling geven van de actieprogramma’s.

Precies 1 maand later dan gepland zijn de plannen toegelicht aan het Management Team en goedgekeurd!

Ik ben super trots op alle teams en de uitkomst. Met de inzet en flexibiliteit zit het in ieder geval meer dan goed. Samen werken we aan een duurzame toekomst voor Paardekooper! Bedankt Ellen van Zanten voor de (online) OGSM begeleiding van de projectleiders. Heel waardevol!

Hans Ploos van Amstel, CFO Adecco Group:

As of 2016 Adecco decided to implement the OGSM methodology within the Group. Starting with an OGSM for the overall Adecco Group and cascading it to all Regions, Countries, Global Practices and Functions. Business Openers helped with this process. The Business Openers team was headed by partner Ellen van Zanten.

Hans Ploos van Amstel, CFO Adecco Group: ‘The world is changing fast. In order to stay successful it is crucial to define where you want to go WITH YOUR BUSINESS and how you will get there. The OGSM approach forces you to make sharp choices and is easy to communicate and cascade within the organisation. This creates clarity and alignment which is, in my opinion, what it takes to move a company forward.

Business Openers helped us with the implementation of the OGSM methodology. They made complex matters simple, challenged us to make decisions and brought energy into a strategy process that is often considered as time consuming and tiring. Translating the strategies to actions in co creation with the teams brought ownership and enthusiasm.

I am convinced that the OGSM methodology creates value at ALL levels and across the entire organisation. OGSM will help THE ADECCO GROUP DEVELOPE from a good company to a great company.